עומדות היו רגלינו בשערייך ירושלים / בצלאל קאהן

    בצלאל קאהן 3 Comment on עומדות היו רגלינו בשערייך ירושלים / בצלאל קאהן
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצלאל קאהןמאות אלפים. יהיו שיאמרו שישים ריבוא, ובעברית מדוברת: שש מאות אלף. יהיו שהתקבעו על מספר חצי מליון. אבל זה באמת לא משנה.

    מאות אלפים, כן, זה בטוח, עמדו שם בשערייך ירושלים, וזעקו "שמע ישראל", יחד הם שרו "אדון הסליחות" בניגון ספרדי מעורר, יחד, כל שבטי ישראל, כל מי בעם ישראל שהתורה יקרה לו, ניצב שם באחד הרחובות, וזעק יחד עם כל האחרים את קבלת עול מלכות שמים.

    הרבה דיברו בשבוע האחרון על "הפגנת מחאה", על "הפגנת המיליון", ושלא יהיו זנבות סוסים ושלא תהיה אלימות. אכן, כל אלה לא היו נכונים ולא רלוונטיים.

    כל מי שעולם התורה יקר ללבו – היה שם למטרה אחת: להתפלל ולזעוק בפני בורא עולם, שיציל את לומדי התורה מידי הממשלה הרעה הזו, המבקשת לעקור את התורה. כן. לעקור.

    שלא יספרו לנו סיפורים ש"לראשונה לימוד התורה מופיע כערך חשוב בחוק", ש"אנחנו דואגים שתתפרנסו כמו שצריך", ש"צריך הרבה חרדים בכלכלה" וש"הגיע הזמן גם ללכת לצבא". די עם משפטי ההתנשאות האלה כלפי הציבור החרדי.

    אנחנו, החרדים, יודעים טוב יותר מכל מטיף-בשער מה טוב לנו ומה לא טוב לנו.

    על מה טוב לנו – נדון בתוככי המגזר. על מה לא טוב לנו? כל מה שמנסים להנחית ולקבוע לציבור החרדי.
    ועל מה שלא טוב לנו, על ההתערבות הבוטה בעולם התורה, על הניסיון לצייר את לומד התורה כעבריין פלילי אם יסרב להתגייס לצבא החילוני של מדינת ישראל. על הניסיון ליצור זן חדש של חרדי, כזה שלומד בישיבה ולובש מדים, זן של חרדים המעורבבים בתרבות הישראלית הקלוקלת. על האטימות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שפעם-פעם נהנה להיות "טוב ליהודים". היום, באופן מביש למדי, הפך ל"רע ליהודים", רע ללומדי התורה.

    על זה בדיוק יצאנו היום להתפלל ולזעוק.

    סיקרתי בשני העשורים האחרונים אין ספור אירועים, עצרות תפילה, לוויות-ענק, שימשתי כדובר העצרת הקודמת נגד בית המשפט העליון לפני 15 שנים, אבל מעמד כזה כמו שנערך היום, לא היה בעבר.

    הייתי שם היום במשך שעות ארוכות. העברתי את הקולות בשידור חי בקול חי, וניסיתי לחוש מקרוב את זעקת ההמונים של "ה' הוא האלוקים". ההתרגשות היתה בשיאה. מעמד כזה שיכול להתרחש פעם בעשר או עשרים שנים.

    רק חבל שהיו חסרים שם עוד כמה חובשי כיפות, שהעדיפו – משיקולים לא מובנים – שלא להצטרף לעצרת התפילה הזו. אם היינו מאוחדים שם כולם, כולל כולם, אין ספק שהמשיח היה כבר מגיע לשערי ירושלים בשעה 17:40.

     

    הכותב הוא מנהל החדשות ומגיש המהדורה המרכזית בקול חי



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      בע"ה
      מסכימה אתך מאד. גם אני קיוויתי שזו תהיה עצרת תפילה בלבד וקבלת התורה כמו שקיימו וקיבלוה בימי האחשוורוש, ושבזכות האחדות יבוא כבר המשיח.אולם לצערינו היו עיתונאים ופוליטיקאים כמו זה שהבאת הערב בתכנית הערב שאמר שקרים, וזה שכתב הבוקר ב"יתד נאמן", שהם השמיצו תלמידי חכמים מהציבור הציוני דתי ולא ההיפך, ואי אפשר היה לעבור על ביזוי תלמידי חכמים ולבוא. ליבי בכה על יצר הרע שהצליח לגרום לכך שאנשים שקוראים לעצמם רבנים ושלוחי הציבור לא יכלו ללמוד מרבותיהם הגדולים שידעו לכוון נכון את המחאה ולהפסיק להשמיץ ולשנוא את אחיהם. לכן הרבה מציבור הדתי לא יכלו לבוא. אבל הם לא עושים את חשבון הנפש שלהם! לכן נאלצתי כמו רבים אחרים להישאר בבית ולומר את התהילים והתפילות בבית יחד עם השידור מרדיו קול חי. מלבד זאת שמעתי שלא יורשו להרים שלטים מסוגים שונים רק את השלט "התורה ננצח" ואם יורמו אחרים, יורידו אותם וזה לא קרה. חבל! חבל! חבל! ובכל זאת אני מקווה שה' ירחם עלינו ויבטל מעלינו גזירות רעות וקשות.

    2. 2

      לחנה היו בזיונות או לא היו לפעמים מותר להוריד את הראש למען כבוד התורה…..גם דוד המלך "ביזה" את עצמו למען כבוד התורה למרות שהיו כאלה שהסתכלו מהצד וצחקו…

      ואגב לא שמענו אף אחד מתקיף את "מנהיגי" הציבור הדתי לאומי קרי בנט וחבר מרעיו על אזהרתו הנלוזה כלפי רבנים וראשי ישיבות מהדתי לאומי..וכן פתחון פיהם כנגד גדולי הדור….או מכתבם המזעזע של רבני צהר…….

    3. 1

      חנה היקרה די לצביעות, שוב פעם את מחליטה מה כן צריך ומה לא,תעשי מה שהרבנים אומרים ואל תקבעי מה כן טוב ומה לא טוב. אם הרבנים הורו ליתד נאמן לתקוף את האנשים שנלחמים בתלמידי הישיבות אז כך צריך להיות.שבענו מההתייפיפות הזו שאת תחליטי לרבנים את מי צריך לתקוף.בדיוק כמו שכתב בצלאל קאהן אל תחליטו לרבנים מה טוב ומה צריך, הגיע הזמן להיות ממושמעים ויפה שעה אחת קודם. זה לא רק את, אגב, זה גם בציבור החרדי לצערינו שיש שוליים שהם מחליטים שגדולי הדור הם לא "לרוחם ולדעתם". לא מספיק לבכות בשידורים ולהלחם בתלמידי הישיבות. למרבה הצער דרוקמן ומנהיגי הבית היהודי רודפים את תלמידי הישיבות בארץ.זו המציאות הכואבת והגיע הזמן שתפסיקי לתמוך במפלגת שעטנז שכזו. אם תחשבי ותחפשי את האמת אמת אז תסכימי עם כל מילה.